Virtuele hoofddeksels kunnen flink wat geld in het laatje brengen, mits je ze via Steam verkoopt.
In 2011 lanceerde Valve (het bedrijf achter Steam) Steam Workshops, een marktplaats voor de community waar 1500 makers, verspreid over 75 landen, een bedrag van in totaal 57 miljoen binnensleepten.
Dat betekent dus dat er per persoon gemiddeld 38.000 dollar is verdiend, al is het in werkelijkheid natuurlijk niet zo mooi verdeeld. Waarschijnlijk zitten er een paar hoogvliegers tussen die miljoenen verdienen aan hun virtuele goederen, en de rest krijgt er alsnog een leuk zakcentje voor.
Kleding en kaarten
In de Workhop kunnen gamers spullen kopen voor games als Team Fortress 2 en Dota 2 die door andere Steam-gebruikers gemaakt zijn. Denk hierbij aan kaarten van de spelomgeving, of nieuwe kleding voor personages waarmee ze het spel op een nieuwe manier kunnen beleven.
Valve zegt dat ze nooit hadden verwacht dat de Workshop uit zou groeien tot zo’n groot succes, en opent vandaag dan ook de deuren van de Workshop voor games die niet door Valve gemaakt zijn. Zowel Dungeon Defenders: Eternity als Chivalry: Medieval Warfare kunnen binnenkort dus opgefleurd worden met virtuele kledingstukken.